training en werk. - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu training en werk. - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu

training en werk.

Blijf op de hoogte en volg Heleen

24 November 2013 | Australië, Tennant Creek

Ey iedereen,

Na een weekje brisbane ben ik dan eindelijk mn training gaan doen in goomeri.
We waren met zoveel mensen dat de groep werd opgesplits in 2 en een deel ging naar een andere farm, en ik ging naarvde andere farm.
Jaylyn downs. Prachtig gebaseerd op polocross paarden en koeien.
Polo cross is een combi van polo op een paard en lacrosse.
De eerste dag mocht ik al laten zien wat ik kon qua paardrijden.
Hij gaf me het gevoel alsof ik voor het eerst op een paard zat.
Dus baalde ik flink dat het nietbzo goed ging. Het rijden is hier zo anders dan want ik geleerd heb.
De tweede dag gingen we musteren. Dat is het bij elkaar drijven van vee om deze vervolgens naar een ander plek te leiden. Deze duurde maar een uurtje of 3 intotaal.
Tussen door werden de koeien door een bad gehaald dat er voor zorgt dat de teken dood gaan.
Harstikke leerzaam en super vet :)
De derde dag gingen we op een grote mustering 2 uur rijden van de plek waar we verbleven.
Hier hebben een nacht door gebracht. Veel gereden en zere knieën op het einde.
De tweede dag van de grote mustering hebben we jonge koeien gebrand merkt, oortag gegeven, ingeënt en beginnende hoorns er af geknipt.
Dit was een hele beleving kaar zeer leerzaam. Dit was alweer dag vier.
Daarna die zelfde jonge koeien naar een ander weiland leiden.
Wat was dat laatste stuk zwaar. En vooral grappig omdat k een paard keer bijna van mn paard viel door dat deze langs een boomstronk liep of onder een boomtak door ging waar ik dus vol door heen gehaald werd.
Flink wat blauwe plekken en krassen opgelopen.
1 keer bijna der afgevallen omdat ik ineens een mega spin in een spinnenweb zag in mn rij route :p de propperty was 1700 acers. Ik dacht jezus dat is groot.
De laatste dag was aangebroken nog grote stukken hek werk gezet en hier heel veel van geleerd.
Zaterdag morgen terug naar brisbane om naar mn job te reizen.
Smiddags heb ik de greyhound bus naar mount isa dat ligt tegen de grens van queensland en the northeren territory aan.
Veel aboriginal mensen dus een beetje eng.
Hier wordt ik opgehaald om naar de farm te gaan.
Toen was het nog 6 uur rijden -.- en van brisbane naar mount isa was al 23 uur reizen.
In de auto verteldemde jongen die me op haalde dat brunette downs 3, 2 miljoen acers groot is. Ik was verbijsterd. Dat is 30 % van nederland.
Het is hier net een klein dorpje.
Jongens huis, meiden huis, oude mannen woning, kantoor etc etc . Zelfs een eigen pub xD
Ik kook hier 4 maaltijden per dag voor ongeveer 20 mensen dit wordt minder zodra de wet season gaat beginnen.
Dan zullen er miss 10 over blijven.
Ik krijg hier super goed betaald dus kan ook veel sparen.
De eerste fatsoendelijke stad in de buurt is dus 6 uur rijden.
Ik werk 12 dagen heb dan 2 dagen vrij.
Nu heb ik er 5 achter de rug :)
Het gaat super goed ben misschien iets te goed georganiseerd waardoor de keuken een grondige poets beurd krijgt dit is helaas niet in 2 dagen gefixed.
Mijn voorganger was niet heel schoon even zo gezegd.
Ik blijf hier tot 18 februarie en ga dan weer verder.
Tussen door 10 dagen in sydney met kerst en oud en nieuw :)

Dikke kus heleen


  • 24 November 2013 - 10:26

    Pa Q:

    Ha Heleen,

    Ik lees hier weer wat leuke dingen die ik nog niet wist.
    er is zoveel te vertellen denk ik dat je makkelijk iets vergeet.
    Ik blijf het een geweldig avontuur vinden.
    Leuk om te lezen dat je die keuken op orde brengt en de boel zo schoon wilt hebben als het voor een professioneel hoort!


    groet en dikke knuffel,

    pa

  • 24 November 2013 - 11:27

    Lisa:

    hey heleentje!
    cool man met die koeien :P
    haha was het een grote spin :)

    maar vond het heel leuk om even met de te praten via skype en je te zien :) je ziet er goed uit!!

    xxx Lisa

  • 24 November 2013 - 19:19

    Finny:

    Hey Heleentje,

    Was leuk om je weer even te zien. volgens mij heb je de tijd van je leven daar!!!!

    geniet er maar van.

    dikke kus van ons vanuit het koude Germany

    xxxxx finny

  • 29 November 2013 - 13:31

    Jos:

    leuk,en lekker lang verslag,Heleen!! super.Voor herhaling vatbaar.
    Of dat gaat lukken met een special pakketje versturen...gaan we proberen.
    Liefs Mam

  • 19 December 2013 - 22:26

    Iza:

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Lijkt me echt super om mee te maken. Al was ik zelf ook hard weggerend voor die spin haha.
    Hele fijne dagen met kerst en nieuwjaar !!

    Groetjes iza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tennant Creek

Heleen

Going down Under :)

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4639

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: