werk, kerst/NYE. - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu werk, kerst/NYE. - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu

werk, kerst/NYE.

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 Januari 2014 | Australië, Tennant Creek

Hey iedereen.

het is weer een tijd geleden dat ik blog heb gemaakt. Nu heb ik de tijd aangezien ik aan mn rechter hand 3 vingers ennmn knokkels flink verbrand heb en deze nu dik in gepakt zijn....
M'n werk is super wel erg rustig nu omdat het regen seizoen moet beginnen..... helaas heeft het nog niet echt goed geregend.
gevolgen dode koeien en paarden.
dus in de koelkast in the butchershop hangen weer 3 koeien door midden gezaagd zonder benen en hoofd.
de eerste keer dat ik dat zag was ik wel een beetje van mn padje af.
deze blijven ongeveer een week hangen en dan in kleinere stukken verdeelt.
dus de steaks etc.
23 december ben ik terug naar sydney gevolgennommdaar kerst en oud en nieuw te vieren.
kerst was allemaal niet heel bijzonder hebn2 dagen noodles gegeten.
Dat is wel iets anders da en vorig jaar het 5 gangen diner wat ik had gemaakt.
In het hostel waren 2 mensen van de groep waar ik mee gereisd haar van NLD naar Sydney.
Lekker naar het strand geweest en veel gewinkeld. Met kerst avond dan wel gezellig met marieke uiteten geweest en naar het casino geweest.
De dagen tussen kerst en nye rustig gehad Veel in Sydney zelf geweest en natuurlijk op het strand.
NYE het was zover..... kaarten gekocht voor een uitkijk punt bij de tarenga zoo(als ik het zo goed spel) geen alcohol toegestaan maar als nederlander gewoon proberen en we zien wel :p
de dag door live muziek wat een erg goede sfeer gaf ondanks de hitte.
Om 9 uur kregen we vuurwerk is speciaal voor de kids. Dit is niet van de sydney harbour bridge. Er zaten vuurpijlen bij die in de lucht uit zagen als smileys heel erg leuk.
toen om 10 uur was er 1 minuut vuurwerk dit ontworpen door een 12 jarige uit QLD. Dan begint het allemaal wel spannend te worden. Het12 uur een meega groot vuurwerk van de brug en op verschillende plekken in de haven.
Doodse stilte Ik probeer pap en mam te bellen en ze nemen op emotioneel om ze gelukkig nieuwjaar te zeggen...... je zit toch aan de andere kant van de wereld. Daarna belde ik Lisa toen moest ik toch wel huilen.... raar idee om der niet bij te zijn in NLD om met haar oud ennnieuw te vieren en met al mn andere vrienden.
ik was blij met de beste wensen die ik kreeg van sommige mensen. Je hebt dan echt het gevoel dat ze je niet vergeten zijn.
toen we terug in manly waren heerlijk met een aantal mensen snachts op het strand champagne gedronken goede gesprekken, muziek en nieuwe vrienden maken.
Nieuwjaarsdag lekker rustig aan gedaan en mn tas weer gepakt omdat ik terug naar mount isa vlieg op 2 januarie.
terug in Mt. Isa meteen be3vangen door de hitt het was 48 graden. Tegen het eind van de dag terug naar de station. Home sweet home moet ik toegeven de rust is hier heel fijn dus de grote steden hoeven van mijn echt niet te vaak.
vandaag al 4 maanden van huis.... soms beetje heimwee maar das snel weer over.
het ziet er steeds meer naar of jah hetbis vrij wel zeker dat ik er meteen een jaar aan vast plak. Dus dat ik nu nog 20 maanden weg blijf :)
Sorry voor de typ fouten vanwegen mn hand.

see yah!

• 12 Januari 2014 - 09:12

Jos:

Leuk weer zo'n uitgebreid verslag.En wat een prachtige foto's.zie ook mail.veel liefs en sterkte met je hand.Dikke knuffel.

• 13 Januari 2014 - 19:31

Will Heijboer:

Hoi Heleen,
    ja wel veel te laat,maar alsnog de beste wensen voor 2014. ik hoop voor je dat het snel een graad of 20 minder gaat worden. tjonge jonge wat een hitte.Maar ik voel wel aan dat je enorm geniet van je leventje daar.
    Je moet wel terug komen hoor, zover weg aan de andere kant van de wereld.
    Beterschap met je hand en geniet maar lekker verder,
    dikke kus Will