lowanna and brisbane. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu lowanna and brisbane. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Heleen Quist - WaarBenJij.nu

lowanna and brisbane.

Blijf op de hoogte en volg Heleen

04 November 2013 | Australië, Brisbane

Hey iedereen :)

Hier weer een update sinds 6 weken.
De tijd vlieg ik ben alweer 8 en een halve week in australie:)
6 weken heb ik wooffing gedaan. Dat houd in werken tegen kosten en inwoning.
Het land is en blijft prachtig, er waren een paar bosbrandjes in de buurt maar telkens meteen onder controle.
Zaterdag ochtend ben ik met de greyhound (bus) van coffs harbour naar brisbane gereisd.
Deze toch duurde 9 uur maar er is een uur tijds verschil met nsw en qld. (new south wales and queensland)
Tijdens deze bus reis heel veel natuur gezien :) het is heel apart om stukken bos te zien langs de snelweg met zwarte bomen er tussen.
Die zijn van bosbranden, de bomen groeien verder en beginnen zich te herstellen van binnen uit.
De zwart verbrand bast valt er gewoon af uiteindelijk.
Het meest aparte wat ik gezien heb was dat er een boom van binnen helemaal weg gebrand was maar er om heen verder groeide.
In qld is het nu extreem droog de weinig regen die ze hebben gehad.
Temperaturen lopen hier rond 10 uur sochtends al op tot 30 graden of hoger.
Op dit moment verblijf ik dus in brisbane in het bunk backpackers hostel vanaf vrijdag verblijf ik in een ander hostel tot komende maandag omdat ik dan smorgens 7.45 aussie tijd weer een greyhound heb naar gympie.
Daar wordt ik op gehaald met een pendelbusje voor mijn cursus :)
Eindelijk is het zover. Ik hoop nu echt te gaan paardrijden etc.
Wie weet sla ik met mn nieuwe outfit nog een knappe outback jack aan de haak :)
Gelukkig nu weer normaal bereik maar dat zal volgende week wel weer anders zijn:)
Zoon mega groot land met weinig bereik xD
Het weer buiten ziet der uit alsof het gaat regenen laten we het hopen.
De grote brand bij sydney zorgt voor aparte taferelen zoals dat de hele s5ad blauw van de rook was een paar dagen terug. Maar zoiets zullen jullie wel mee krijgen op het nieuws in nl.

Groetjes dikke kus aan iedereen en er komen snel weer fotos aan :)

  • 04 November 2013 - 09:12

    Lisa:

    Hey heleen.
    Ben je pas 8 weken daar? Het lijkt wel alsof je al veel langer weg bent.
    Veel succes met het paardrijden en met het aan de haak slaan van een outback jack ;p
    Xxxx

  • 04 November 2013 - 09:50

    Finny:

    Hoi Heleen,

    Ja inderdaad hebben wij hier de bosbranden op tv gezien.
    Zeker een groot land als je 9 uur in een bus moet zitten om van a naar b te komen.
    En een tijdje zonder internet kan ook geen kwaad.
    Back to basic. Zou hier ook eens moeten zijn!!!
    Ben je nu dan in Queensland????
    Dan mag je de Kransky Sisters groeten van mij, hi hi.

    veel plezier daar!!!
    Voorzichtig met de wilde Jack's en paarden daar!!

    Groetjes Dietmar & Finny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Heleen

Going down Under :)

Actief sinds 14 Aug. 2013
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 4637

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: